Warning: The magic method Vc_Manager::__wakeup() must have public visibility in /customers/1/7/2/samloos.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php on line 205 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/1/7/2/samloos.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/1/7/2/samloos.be/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 700 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/1/7/2/samloos.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/1/7/2/samloos.be/httpd.www/wp-content/plugins/onecom-vcache/vcaching.php on line 708 JA² = SeX - Sam Loos | Interaction Designer & Communicatiemanager

Ja² = Sex (Tweede plaats op slotevenement)

In oktober 2016 lanceerden vzw Zijn – beweging tegen geweld, samen met Université des Femmes, in opdracht van het kabinet van de staatssecretaris voor Gelijke Kansen Zuhal Demir, een oproep aan studenten hoger onderwijs om een sensibiliseringscampagne uit te werken, gericht naar jongeren, ter preventie van seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld. In navolging van de oproep, werden 85 inschrijvingen ontvangen  (325 studenten, onderverdeeld in groepjes van gemiddeld 4 personen).  De deadline voor indienen van de afgewerkte campagnevoorstellen was april 2017. Er werden 45 campagnevoorstellen ingediend. 

Op 12 mei 2017 vond het slotevenement plaats in het Federaal Parlement.  Op dit evenement werden de beste campagnevoorstellen van de Belgische hogeschool- en universiteitsstudenten gepresenteerd. Een nationale jury van experten koos een winnaar uit de 6 laureaten. 

Onze campagne, “≠ Ja”, eindigde op de tweede plaats en benadrukte dat uitdagende kledij, een beschonken toestand, man-zijn, … niet automatisch betekent dat er instemming is voor welke seksuele handeling dan ook. Deze boodschap wilden we overbrengen via plaktattoos, affiches en een cross-mediale campagnestrategie. Onze presentatie kan je in de video hierlangs terugvinden (start: 1:37:27).